Stroje VARI jsou osazovány čtyřtaktními motory HONDA již od roku 1993. Za tu dobu si získaly velkou řadu příznivců. Vždyť velké množství prvních motorů HONDA GXV 160 s červenou plechovou nádrží i jejich následovníků GCV 160 a 190 jezdí dodnes. Dle informací od uživatelů mají motory "najeto" i 4.000 motohodin bez zásadního servisu (jen pravidelná výměna oleje a vzduchového filtru). Velmi oblíbeným se stal také nejmladší z rodiny - poloprofesionální HONDA GSV 190. Malotraktor VARI GLOBAL s motorem HONDA GSV 190 byl dlouhou dobu vlajkovou lodí stavebnicového systému VARI. S rokem 2020 však končí výroba motorů GCV a GSV a HONDA přechází na novou řadu GCV nové generace. Motory HONDA GCV nové generace najdete také ve strojí a pohonných jednnotkách VARI.
VYŠŠÍ VÝKON, NIŽŠÍ EMISE
HONDA při vývoji motorů řady GCV nové generace dbala na to, aby nová modelová řada nejen splňovala nové emisní normy EURO 5, ale aby uživatelům přinesla větší výkon, uživatelský komfort a užitnou hodnotu. Při výrobě motorů byly použity vysoce kvalitní materiály a na míru konstruované komponenty, které zajišťují dlouhodobou spolehlivost a dlouhou životnost. I přes zvýšení výkonu a krouticího momentu o 15 % oproti motorům GCV se podařilo snížit spotřebu paliva a emise. Motor HONDA GCV 200 tak je naprosto nejvýkonějším ve své třídě. Motory GCV nové generace mají oproti předchůdcům nižší hmotnost, hlučnost i snížené vibrace. Zlepšil se také přístup pro plnění a výměnu oleje, k zapalovací svíčce a vzduchovému filtru, hrdlo pro plnění palivové nádrže je rozměrnější. Ventilový rozvod již není OHC, ale OHV, což umožnilo snížit počet součástek v motoru o 30 %. Nové motory mají inovativní vzhled s novým standardním krytem motoru.
Věříme, že si motory HONDA řady GCV nové generace oblíbíte, HONDA udělala zase velký krok vpřed. Ve strojích VARI již najdete motory GCV145, GCV170 a GCV200.
Klíčové vlastnosti nových motorů řady GCV:
- nejvyšší kroutící moment na světě v dané třídě
- o 15% vyšší kroutící moment (oproti předchůdci GCV)
- snížení hmotnosti o 18% (oproti předchůdci GCV)
- plní evropské emisní limity EURO 5
- vysoce kvalitní materiály
- zlepšení uživatelského komfortu
- nízká hlučnost a snížené vibrace motoru
- nízká spotřeba paliva a motorového oleje
- snadný servis a provozní údržba