Zakoupením pohonné jednotky PJXP200 za akční cenu ušetříte. Pohonná jednotka PJXP200 s novým čtyřtaktním motorem VARI XP-200A je určena pro převodové skříně a pro přímo připojitelné stroje VARI.
Pohonná jednotka PJXP200
Akce, slevy
Dostupnost: Skladem
Popis produktu
Čtyřtaktní OHV motor o obsahu 196 ccm s litinovou vložkou válce je spolehlivým srdcem malotraktorů VARI. Více info o motorech VARI XP-200 viz níže.
Od roku 2020 je pohonná jednotka PJXP200 osazena motorem VARI XP-200A, který splňuje přísné emisní normy EURO 5.
VÝHODY
- splňuje emisní normu Euro 5
- ekologický 4-taktní motor VARI XP-200A
- nízká spotřeba paliva cca 0,8 l/hod
- snadné startování
- ocelová vložka válce
- vysoký krouticí moment přes 10 Nm
- nová příruba a řídítka o průměru 25 mm
- integrovaný antivibrační systém
- řídítka nastavitelná výškově a stranově z místa obsluhy
- automatická odstředivá spojka 80 mm
- hmotnost 23 kg
Motory VARI XP-200
- INOVACE 2020 - splňuje emisní normu Euro 5
- vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem OHV
- obsah 196 ccm, krouticí moment 10 Nm
- litinová vložka válce
- nízká spotřeba cca 0,8 l/hod
- cenově dostupné náhradní díly
- snadný start
Technické parametry
Dostupnost | Skladem |
---|---|
Typ motoru | VARI XP-200A |
Zdvihový objem | 196 cm3 |
Výkonová třída | 5 HP |
Krouticí moment | 10 N.m |
Rozvod ventilů | OHV |
Objem olejové náplně v motoru | 0,55 l |
Jakost oleje v motoru | 10W-30 |
Objem palivové nádrže | 1,3 l |
Garantovaná svahová dostupnost | 20° |
Vložka válce | litinová |
Typ spojky | odstředivá |
Průměr spojky | 80 mm |
Nastavení řídítek | výškově a stranově |
Hmotnost | 23 kg |
Objednací číslo | 4427 |
EAN | 8591039060650 |
Dobrý den, děkuji za dotaz. Moderní motory dle instrukcí výrobců již není potřeba nijak zabíhat. Přesto však z letitých zkušeností doporučuji následující: velmi důležitá je první výměna oleje, která je doporučena po prvních 5 hodinách, dojde k pročištění motoru od drobných nečistot, které mohou vzniknout při výrobě. Dále je pro dlouhou životnost motoru nezbytné olej měnit minimálně jednou za rok a to i když motor nenaběhá předepsané hodiny. Důvod je prostý: motorový olej má tendenci vázat vodu ze vzdušné vlhkosti a především přes zimu, kdy je třeba skladovaný v netemperovaných prostorech, dochází k postupnému znehodnocování mazacích vlastností oleje. Předposledním doporučením je nechat motor před zátěží chvíli prohřát, aby měl optimální provozní teplotu, stačí 4 až 5 minut. Toto doporučení je důležité především v zimě, protože vzduchem chlazené motory se v nízkých teplotách pomalu prohřívají. Posledním doporučením je použití kvalitního motorového oleje. Osobně doporučuji použít pro celoročně používané motory polosyntetické oleje klasifikace 10W-30 nebo 10W-40. Pro zimní provoz v teplotách pod bodem mrazu pak doporučuji používat plně syntetické oleje specifikace 5W-30. Minerální oleje klasifikace SAE 30 pro celoroční provoz nedoporučuji. Věřím, že při dodržování těchto jednoduchých zásad váš motor bude sloužit po mnoho let k vaší plné spokojenosti. S pozdravem Tomáš Belinger
Dobrý den,
určitě nebude problém Vám zaslat nové pružiny spojky. Prosím o zaslání Vaší celé poštovní adresy včetně telefonického spojení na e-mail: svoboda.l@vari.cz . V případě, že pružina spojky Vám praskne opakovaně, doporučuji navštívit servis a nechat si provést kontrolu celé odstředivé spojky.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
každý autorizovaný servis VARI je vybaven seřízovací stolicí či zkušební převodovkou na zdárné odzkoušení a seřízení pohonné jednotky. Stačí tedy do servisu dopravit pouze kompletní pohonnou jednotku ( tedy včetně vodících rukojetí ).
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
seznam autorizovaných servisů VARI v lokalitě, kterou uvádíte, naleznete zde : http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/?form%5Bstate%5D=&form%5Bdistrict%5D=&form%5Bname%5D=&page=3 Společnost Nářadí Vobruba není autorizovaným servisním místem VARI.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
čtyřtaktní motor XP-200 není v současné době vybaven elektrostartem. Mohu Vás ovšem ujistit, že tento motor má opravdu lehký a jednoduchý start, jak pro ženy, tak i pro starší zákazníky.
Heký den Lukáš Svoboda
Dobrý den, není vydáno žádné doporučení ani omezení pro stroj. S pozdravem Tomáš Belinger
Dobrý den,
ano, Vámi uváděný olej je možné použít do motoru XP-200. VARI doporučuje do motoru XP-200 motorový olej 10W30 API SJ.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
prosím pošlete mi na můj e-mail ( svoboda.l@vari.cz ) detailní foto celé pohonné jednotky, hlavně přechodu příruba - vodící rukojeti. V tomto místě jsou antivibrační podložky, rád bych prověřil, zda je máte namontovány správně. Vystředění motoru vůči přírubě je možné, ale pouze v případě, když Vám na volnoběžné otáčky motor stále zabírá. Do e-mailu ještě prosím údaje kdy a kde jste si motor zakoupil a na jakém příslušenství pohonnou jednotku využíváte.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
dle mého názoru půjde pouze o vyskočenou pružinku regulátoru otáček. Zkontrolujte tedy prosím uchycení všech pružinek na straně karburace a také prověřte zafixování bowdenu plynu proti pohybu.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
opravdu půjde o nějakou hloupost, např. může být povolený šroubek na konzoli regulátoru otáček. Doporučuji kontaktovat servisní zastoupení VARI na Slovensku, tedy společnost ŠUPA. ( www.supa.sk )
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
dle popisu Vašeho problému se domnívám, že půjde o problém na karburátoru. Doporučuji tedy výměnu celé karburace. Pro bezproblémový chod motoru XP-200 je nutné mít v palivové nádrži více než 1/4 benzínu, v případě, že se dostanete pod tuto hranici a pracujete nař. s rotavátorem ( motor je mírně zakloněný ) začne Vám nepravidelně téci benzín do karburátoru.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
nový motor XP-200A je vybaven karburátorem s manuálním ovládáním klapky sytiče. Nemusíte mít žádné obavy s problémy u studeného startu. Jde vždy pouze o správné nastavení chodu klapky sytiče nebo-li nastevení bowdenu plynu.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
mechanické čištění hlavní trysky Vám nepomůže, celý karburátor je nutné vyvařit v ultrazvukové lázni. Karburátor máte přicpaný biosložkou, která je bohužel součástí dnešních paliv. Po vyčištění karburátoru doporučuji používat palivo s vyšším oktanovým číslem. Například VERVA 100.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
jestli vlastníte pohonnou jednotku PJ XP-200A, bude třeba změnit krok otevírání sytiče na karburaci. Je třeba posunout bowden plynu o cca 2-3 mm zpět směrem k vodícím rukojetím. Povolte šroub přichycení bowdene ( dole u karburace ), bowden posuňte a opět šroub dotáhněte.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
bohužel Vám nejsem schopen úplně přesně odpovědět, jelikož systém ROBUS není výrobkem společnosti VARI.
Hezký den Lukáš Svoboda
Dobrý den,
pokusím se reagovat na Vaše 3 dotazy, tedy k bodu 1) ano, všechny moderní čtyřtaktní pohonné jednotky VARI jsou díky stejné odstředivé spojce konstrukčně shodné, tedy je nutný rychlý přechod z volnoběhu do provozních otáček. Jedině Vám mohu doporučit z travnaté plochy vyjíždět na 1. rychlostní stupeň a až na zpevněné ploše přeřadit na vyšší rychlost. 2) ano, pootočení startéru na motoru je možné. 3) v případě, že jezdíte v kopcovitém terénu, půjde o nedostatek paliva tekoucího do karburace, před jízdou vždy doplňte palivovou nádrž do max. úrovně.
Hezký den Lukáš Svoboda