Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyŘada strojů PRO - ADLŘada strojů PRO - ADLVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Pohonná jednotka PJXP200

Zakoupením pohonné jednotky PJXP200 za akční cenu ušetříte. Pohonná jednotka PJXP200 s novým čtyřtaktním motorem VARI XP-200A je určena pro převodové skříně a pro přímo připojitelné stroje VARI.

Akce, slevy
Dostupnost: Skladem
Porovnat
19 990 Kč 16 990 Kč
Koupit

Popis produktu

Čtyřtaktní OHV motor o obsahu 196 ccm s litinovou vložkou válce je spolehlivým srdcem malotraktorů VARI. Více info o motorech VARI XP-200 viz níže.

Od roku 2020 je pohonná jednotka PJXP200 osazena motorem VARI XP-200A, který splňuje přísné emisní normy EURO 5.

VÝHODY

  • splňuje emisní normu Euro 5
  • ekologický 4-taktní motor VARI XP-200A
  • nízká spotřeba paliva cca 0,8 l/hod
  • snadné startování
  • ocelová vložka válce
  • vysoký krouticí moment přes 10 Nm
  • nová příruba a řídítka o průměru 25 mm
  • integrovaný antivibrační systém
  • řídítka nastavitelná výškově a stranově z místa obsluhy
  • automatická odstředivá spojka 80 mm
  • hmotnost 23 kg
Motory VARI XP-200

Motory VARI XP-200

  • INOVACE 2020 - splňuje emisní normu Euro 5
  • vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem OHV
  • obsah 196 ccm, krouticí moment 10 Nm
  • litinová vložka válce
  • nízká spotřeba cca 0,8 l/hod
  • cenově dostupné náhradní díly
  • snadný start
Více o motorech VARI XP-200

Technické parametry

Dostupnost Skladem
Typ motoru VARI XP-200A 
Zdvihový objem 196 cm3
Výkonová třída 5 HP 
Krouticí moment 10 N.m
Rozvod ventilů OHV 
Objem olejové náplně v motoru 0,55 l
Jakost oleje v motoru 10W-30 
Objem palivové nádrže 1,3 l
Garantovaná svahová dostupnost 20° 
Vložka válce litinová 
Typ spojky odstředivá 
Průměr spojky 80 mm
Nastavení řídítek výškově a stranově 
Hmotnost 23 kg
Objednací číslo 4427 
EAN 8591039060650 

Dokumenty

PJXP200 (Návod k používání) PJXP200 (Návod k používání) 3,3 MB Stáhnout
Motor VARI XP-200A (EN+CZ+DE+SK) (Návod k používání) Motor VARI XP-200A (EN+CZ+DE+SK) (Návod k používání) 33,7 MB Stáhnout
Montážní návod řídítka GLOBAL Montážní návod řídítka GLOBAL 595,4 kB Stáhnout

Související produkty

Diskuze k produktu

Ondřej Vrzal
Dobrý den, slyšel jsem že je dobré tyto motory zabíhat, protože v továrně běží jen chvilku. Co je na tom zabíhání pravdy? Je to jenom plk lidí co tento motor neuznávají a nebo je to pravda? Jak zaházet s novým motorem aby co nejvíce vydržel a podával nejvyšší výkon? Děkuji za odpověď S přáním hezkého dne Ondřej Vrzal

Dobrý den, děkuji za dotaz. Moderní motory dle instrukcí výrobců již není potřeba nijak zabíhat. Přesto však z letitých zkušeností doporučuji následující: velmi důležitá je první výměna oleje, která je doporučena po prvních 5 hodinách, dojde k pročištění motoru od drobných nečistot, které mohou vzniknout při výrobě. Dále je pro dlouhou životnost motoru nezbytné olej měnit minimálně jednou za rok a to i když motor nenaběhá předepsané hodiny. Důvod je prostý: motorový olej má tendenci vázat vodu ze vzdušné vlhkosti a především přes zimu, kdy je třeba skladovaný v netemperovaných prostorech, dochází k postupnému znehodnocování mazacích vlastností oleje. Předposledním doporučením je nechat  motor před zátěží chvíli prohřát, aby měl optimální provozní teplotu, stačí 4 až 5 minut. Toto doporučení je důležité především v zimě, protože vzduchem chlazené motory se v nízkých teplotách pomalu prohřívají. Posledním doporučením je použití kvalitního motorového oleje. Osobně doporučuji použít pro celoročně používané motory polosyntetické oleje klasifikace 10W-30 nebo 10W-40. Pro zimní provoz v teplotách pod bodem mrazu pak doporučuji používat plně syntetické oleje specifikace 5W-30. Minerální oleje klasifikace SAE 30 pro celoroční provoz nedoporučuji. Věřím, že při dodržování těchto jednoduchých zásad váš motor bude sloužit po mnoho let k vaší plné spokojenosti. S pozdravem Tomáš Belinger

Oto Váhavý
Dobrý den na loni zakoupeném stroji mi praskly na spojce tažné pružiny. Je nutné stroj vozit do servisu celý, nebo je to možné vyřešit korespondenčně, když váha i rozměr pružin odpovídá možnosti zaslání listovní zásilkou (obyčejný dopis za "B známku")? Kolik stojí samotné pružiny i s poštovným a balným, k rozvaze, že pokud by pro mne bylo levnější koupit díly bez uplatnění záruky oproti nákladům na dopravu celého stroje (zpravidla cesta tam a zpět 1× pro předání +1× pro převzetí = 4×45 km).

Dobrý den,

určitě nebude problém Vám zaslat nové pružiny spojky. Prosím o zaslání Vaší celé poštovní adresy včetně telefonického spojení na e-mail: svoboda.l@vari.cz . V případě, že pružina spojky Vám praskne opakovaně, doporučuji navštívit servis a nechat si provést kontrolu celé odstředivé spojky.

Hezký den Lukáš Svoboda

 

Milan Vobruba
Dobrý den, je třeba pro seřízení motoru XP 200 mít motor osazen na převodovce nebo stačí servisu přípravek, stolice na upnutí motoru? Děkuji. Vobruba.

Dobrý den,

každý autorizovaný servis VARI  je vybaven seřízovací stolicí či zkušební převodovkou na zdárné odzkoušení a seřízení pohonné jednotky.  Stačí tedy do servisu dopravit pouze kompletní pohonnou jednotku ( tedy včetně vodících rukojetí ).

Hezký den Lukáš Svoboda

Milan Vobruba
Dobrý den, velmi děkuji za odpověď a ještě se prosím zeptám zda tato firma je autorizovaný servis? Předem děkuji. Vobruba Nářadí-zahrada Škroupova 556 53701 Chrudim

Dobrý den,

seznam autorizovaných servisů VARI v lokalitě, kterou uvádíte, naleznete zde : http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/?form%5Bstate%5D=&form%5Bdistrict%5D=&form%5Bname%5D=&page=3  Společnost Nářadí Vobruba není autorizovaným servisním místem VARI.

Hezký den Lukáš Svoboda

 

Karel Machalíček
Dobrý den, v návodu k jednotce se píše i o variantě s elektrickým startérem. Prodáváte i tuto variantu? Osobně to považuji za velkou výhodu, protože pro starší lidi je startování ručním startérem problematické. Např sekačka Husquarna má takovouto variantu (s akumulátorem, který se nabije jednou za čas) a je pro mé rodiče velmi výhodná.

Dobrý den,

čtyřtaktní motor XP-200 není v současné době vybaven elektrostartem. Mohu Vás ovšem ujistit, že tento motor má opravdu lehký a jednoduchý start, jak pro ženy, tak i pro starší zákazníky.

Heký den Lukáš Svoboda

 

Jaroslav Bobek
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na použití motoru xp-200 s mulčovačem tajfun 52. Konkrétně by mě zajímalo jak dlouho bez přestávky můžu mulčovat s touto sestavou nově vzrostlou trávu někdy i hustší zejména na jaře, aby to neohrozilo motor, který se při této činnosti dost zahřívá?( zejména příruba mezi motorem a spojkou a poměrně vysoká teplota oleje motoru) A jak dlouhé pauzy dělat? V návodu k motoru xp-200 se píše, že z hlediska hluku a vibrací by se měl motor používat max. 20min. v kuse a potom by měla následovat 10min. přestávka (platí pro obsluhu stroje). Nikde jsem se však nedočetl, jak je to z hlediska stroje! Děkuji předem za odpověď.

Dobrý den, není vydáno žádné doporučení ani omezení pro stroj. S pozdravem Tomáš Belinger

Jaromír Malich
Obrázek k příspěvku od VARI (18. 8. 2016, 16:26)
Tajfun-52 jsem s motorem XP-200 řádně odzkoušel minulý týden a není třeba mít obavy. Jediné, co bych asi řešil, pokud je třeba sekat větší plochy se značným množstvím stařiny nebo husté trávy, je třída oleje. Používám Mogul Alfa 4T 10W-30 a pokud by jste měl snad spadeno na časté použití v takovém porostu v sezoně, určitě používejte olej Honda 10W-40 s vyšší teplotní třídou, pak nehrozí, že by se olej při vyšších teplotách spékal nebo vytvářel jinou neplechu. Motor je bez diskuze - startuje hned a do práce se vrhá jako ďas :-) Co se týká práce, při mulčování jsem vždy hodinu pracoval a pak nasadil deset minut přestávku na odpočinek, dolití paliva atp. Stařinu to pokosí i s výškou ,,po kolena", ideální výška čerstvé trávy při mulčování je tak 30-50 cm v závislosti na hustotě. Pro nadšence přidávám foto z terénu .
bikiper
Pane Bobku, je to sice trochu pozdě, ale přeci. Pracovní cyklus z hlediska stroje, je dán strojem samotným, či jeho částmi, nebo příslušenstvím. Tady je cyklus dán objemem integrované nádrže, její objem cca o,9l, vám dává pracovní cyklus motoru. S tímto množstvím paliva, budete jezdit slabou hodinku. Protože jste zodpovědný a opatrný člověk, počkáte, až motor vychladne a teprve pak doplníte palivo. Nevěřte tomu co píše JM. Ještě jsem neviděl ani jeden motor, který by se sám od sebe vrhal do práce, jako ďas. Vždy to bude obsluha, která určuje nasazení, ale může být omezována samotným strojem, potažmo jediné pojezdové rychlosti, kterou nemůže v žádném případě změnit. Jede stejnou rychlostí, ať seče starou buřinu, případně prorostlou náletovými dřevinami, či je pěknou travičku, která má na výšku jen patnáct čísel.
Rudolf Kuběna
Dobrý den, při startování pohonné jednotky (v létě i v zimě) dochází zprvu k "houpání" otáček motoru, i když je plyn nastaven na plný chod. Je to běžný jev? Děkuji za odpověď i případnou radu co s tím. RK
Jaromír Malich
Tohle dělají běžně snad všechny moderní čtyřtaktní motory - je to z toho důvodu, že i při použití nastřikovače paliva nebo sytiče při studeném motoru může palivo mírně kondenzovat na stěnách pístu a válce a tudíž se motor může tvářit, jako by zpočátku neměl dostatek paliva. K tomu všemu jsou dnešní motory ,,přiškrcené" dle příslušného emisního předpisu.....Pokud houpání po mírném zahřátí ustane, pak to není nic, co by Vás mělo znepokojovat. Když ale motor začne houpat otáčkami i za tepla, pak je na vině často prostě jen nekvalitní benzín. Podobný problém jsem řešil já, kdy pomohlo prosté vypuštění benzínu Natural 95 (rovnou jsem odkalil i palivovou cestu vč. karburace a vyčistil hlavní trysku) a jeho nahrazení 100 oktanovým palivem, se kterým mám jen ty nejlepší zkušenosti.
bikiper
Houpání otáček určitě není běžný jev pane Kuběno. Když jsem začal šilhat po čtyřtaktu, tak jsem nasával každé písmenko o těchto motorech. Tak jsem se tady dočetl, že tyto motory se vyznačují velmi klidným kultivovaným chodem! Houpání zapříčiňuje nedostatek v autoregulaci otáček. Chce to „dobrého“ servismana, nebo se spokojit s tímto nedostatkem.
Juraj Škríp
Obrázek k příspěvku od VARI (17. 12. 2016, 17:28)
Dobrý deň chcel by som sa spýtať ako ste prišli k výkonu 6HP keď uvádzate v prehlásení o zhode že motor má 3,6KW. Motory honda GCV160 (4,1KW) a Honda GCV190 (4,8KW). z toh vyplýva že je to najslabší motor na vari.
Jaromír Malich
Dobrý den. 6 HP je maximální dosažitelný výkon motoru, který se udává při 3600 ot./min. Stejně tak je tomu u výkonu obou motorů Honda, které uvádíte ve Vašem příspěvku výše. Motorová jednotka PJXP -200 je reálným výkonem 3,6 kW výše než PJ GCV160, která má 3,3 kW. Oba tzv.provozní čisté výkony jsou uváděné při reálném použití při namontovaném čističi vzduchu a sériové výfukové soustavě, stanovení určuje norma SAE J1349. Laicky napsáno, motory jsou z výroby nastaveny na nižší otáčky než 3600 ot./min., proto je uváděný čistý výkon o něco nižší než maximální. Mnohem důležitějším parametrem z hlediska využitelnosti motoru pro různé práce , je hodnota točivého momentu. Čím je tato hodnota vyšší, tím motor pracuje s větší lehkostí a nižší spotřebou pohonných hmot. Motor XP-200 mohu zcela a s klidným svědomím označit za zlatou střední cestu, neboť svým projevem zapadá mezi motory GCV 160 a GSV 190.
Juraj Škríp
Ďakujem za vysvetlenie je to veľmi mätúce keď človek nájde vždy iné hodnoty pri iných normách a potom sa nevie rozhodnúť. Po tomto vysvetlení som sa uistil že motor PJXP200 bude pre mňa tou správnou volbou.
Vítězslav Soukup
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli se dá použít do motoru PJXP-200 olej 5W30 nebo 5W40. Děkuji.

Dobrý den,

ano, Vámi uváděný olej je možné použít do motoru XP-200. VARI doporučuje do motoru XP-200 motorový olej 10W30 API SJ.

Hezký den Lukáš Svoboda

P Netuch
Dobrý den, koupil jsem nový XP200 a jsem naprosto zklamán z vibrací, které v řídítkách jsou. Jsou daleko větší než na starém dvoutaktním motoru. Nesrovnatelně větší. Nedokážu si představit, že s tím dělám déle než pět minut. Dá se to nějak odstrant vystředěním nebo něčím jiným? Děkuji

Dobrý den,

prosím pošlete mi na můj e-mail ( svoboda.l@vari.cz ) detailní foto celé pohonné jednotky, hlavně přechodu příruba - vodící rukojeti. V tomto místě jsou antivibrační podložky, rád bych prověřil, zda je máte namontovány správně. Vystředění motoru vůči přírubě je možné, ale pouze v případě, když Vám na volnoběžné otáčky motor stále zabírá. Do e-mailu ještě prosím údaje kdy a kde jste si motor zakoupil a na jakém příslušenství pohonnou jednotku využíváte.

Hezký den Lukáš Svoboda

  

P Netuch
Reakce na "Vibrace" z 18.3.2019 Problém vznikl přílišným dotažením řídítek k přírubě, tím snížení tlumivosti gumy. Po správném (o něco menším dotažení) je to v pořádku.
Ján Voderadský
Dobry den stala sa mi taka vec ze po nastartovani po zime sa motor dostava hned do velkych otacok aj ked je pripust plynu stiahnuta na volnobeh a otacky sa daju znizit len priskrtenim klapky Dakujem

Dobrý den,

dle mého názoru půjde pouze o vyskočenou pružinku regulátoru otáček. Zkontrolujte tedy prosím uchycení všech pružinek na straně karburace a také prověřte zafixování bowdenu plynu proti pohybu.

Hezký den Lukáš Svoboda  

Ján Voderadský
Dobry den Vsetky pruzinky su na mieste takze mi to vobec nejde do hlavy aky tam moze byt problem...po nastartovani je motor okamzite v otackach a nedaju sa znizit jedine rucnym pohnutim skrtiacej klapky

Dobrý den,

opravdu půjde o nějakou hloupost, např. může být povolený šroubek na konzoli regulátoru otáček. Doporučuji kontaktovat servisní zastoupení VARI na Slovensku, tedy společnost ŠUPA. ( www.supa.sk )

Hezký den Lukáš Svoboda

Jan Kolínský
Dobrý den máme motor xp200 a když běží na volnoběh tak kolísají otáčky někdy to i chcípne a když přidám plyn trochu rychleji tak to taky chcípne jak seto zahřeje tak jeto trochu lepší ale když je v nádrži tak 1/4 tak to chcipa skoro pořád nevíte čím by to mohlo být ? Karburátor ? Používáme 100 octanový benzín ale stoj je z druhé ruky a těžko říct co používal předchozí majitel .

Dobrý den,

dle popisu Vašeho problému se domnívám, že půjde o problém na karburátoru. Doporučuji tedy výměnu celé karburace. Pro bezproblémový chod motoru XP-200 je nutné mít v palivové nádrži více než 1/4 benzínu, v případě, že se dostanete pod tuto hranici a pracujete nař. s rotavátorem ( motor je mírně zakloněný ) začne Vám nepravidelně téci benzín do karburátoru.

Hezký den Lukáš Svoboda

Pavel Matula
Dobry den, jestlize tento motor jiz nema pumpicku pro preplaveni karburatoru, jak je na tom se studenym startem napriklad v zime, po delsi odstavce? Co mam zkusenosti se ctyrtakty na frezach, tak bez pupicky je to doslova tragedie, protoze bud clovek musi cekat, nez se po otevreni palivoveho kohoutu karburator preplavi (coz se ne vzdy podari rozumne rychle), nebo je karburator serizen tak, ze studeny start je pomerne dobry, zato pak spatne startuje zahraty. Jak se vam to povedlo vyresit? Dekuji za odpoved.

Dobrý den,

nový motor XP-200A je vybaven karburátorem s manuálním ovládáním klapky sytiče. Nemusíte mít žádné obavy s problémy u studeného startu. Jde vždy pouze o správné nastavení chodu klapky sytiče nebo-li nastevení bowdenu plynu.

Hezký den Lukáš Svoboda 

Václav Hanek
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kde najdu na karburátoru u motoru PJXP200 hlavní trysku o které se v jednom příspěvku zmiňujete? U motoru se mi najednou začaly výrazně houpat otáčky. Při výměně všeho možného jsem se chtěl podívat na trysku, ale žádnou jsem nenašel. Děkuji za odpověď. Plodný den přeje Václav Hanek

Dobrý den,

mechanické čištění hlavní trysky Vám nepomůže, celý karburátor je nutné vyvařit v ultrazvukové lázni. Karburátor máte přicpaný biosložkou, která je bohužel součástí dnešních paliv. Po vyčištění karburátoru doporučuji používat palivo s vyšším oktanovým číslem. Například VERVA 100.

Hezký den Lukáš Svoboda

Václav Hanek
Vervou celou dobu motor krmím a najednou během bezproblémové práce se začal takhle chovat. Nechám ho servisně prohlédnout.
Petr Kříž
Dobrý den mám dotaz letos v březnu jsem zakoupil novou pohonou jednotku nahradou za dvoutaktní jikov ted v zimě se stáva že motor po týdnu odpočinku chytne třeba až na 10 zatažení táhla je to normální nebo je někde porucha.Benzín používám 100 oktanový.Děkuji za odpověď

Dobrý den,

jestli vlastníte pohonnou jednotku PJ XP-200A, bude třeba změnit krok otevírání sytiče na karburaci. Je třeba posunout bowden plynu o cca 2-3 mm zpět směrem k vodícím rukojetím. Povolte šroub přichycení bowdene ( dole u karburace ), bowden posuňte a opět šroub dotáhněte.

Hezký den Lukáš Svoboda

Michal Petr
Dobry den, chci se zeptat zda motor XP200 osazeny na jednobubnove sekacce systemu ROBUS je shodny i pro osazeni na prevodovku DSK-317/S systemu VARI. Dekuji

Dobrý den,

bohužel Vám nejsem schopen úplně přesně odpovědět, jelikož systém ROBUS není výrobkem společnosti VARI. 

Hezký den Lukáš Svoboda

Ivan Jelič
Dobrý den, mám tuto jednotku cca 2 měsíce. Mám původní staré těžké provedení převodové skříně s vozíkem a tuto motorovou jednotku používám jen v této kombinaci. Mám následující dotazy: 1) Mám dojem, že pro vozík není tato jednotka vhodná. Je asi určena pouze na sekačku. Když jedu s vozíkem potřebuji ho plynule rozjet. Na ručním plynu jsou ale určité polohy aretovány a tak nelze plyn plynule přidávat a povoz plynule rozjet. Na jedničku nebo zpátečku to nevadí, ale pokud zařadím 2 nebo P, tak dojde při rozjezdu k prohrabávání kol. Na ty vyšší rychlosti to nejde plynule rozjet. Výsledkem je, že mám na dvoře už plno míst s poškozeným trávníkem. Převodovka a kola jsou ještě staré těžké provedení, takže kolo při prohrábnutí trávník nadlouho zničí. Je to i nebezpečné. Pokud nastartujete (na sytič) a zapomenete vyšší rychlost, tak povoz okamžitě vyrazí značnou rychlostí. 2) Startování je orientováno na opačnou stranu než je řadící páka. Je možné ho odšroubovat a natočit na opačnou stranu? Při stávající poloze musím jednotku neustále obcházet. 3) S vozíkem vyvážím odpad kousek za ves, cca 0,5km tam a 0,5km zpět. Cestou mi motor začne vynechávat a pak chcípne. Musím vyřadit, dát sytič a znovu nastartovat. Naposledy se mi to stalo na 1km 3x. Děkuji předem za Vaši pomoc.

Dobrý den,

pokusím se reagovat na Vaše 3 dotazy, tedy k bodu 1) ano, všechny moderní čtyřtaktní pohonné jednotky VARI jsou díky stejné odstředivé spojce konstrukčně shodné, tedy je nutný rychlý přechod z volnoběhu do provozních otáček. Jedině Vám mohu doporučit z travnaté plochy vyjíždět na 1. rychlostní stupeň a až na zpevněné ploše přeřadit na vyšší rychlost. 2) ano, pootočení startéru na motoru je možné. 3) v případě, že jezdíte v kopcovitém terénu, půjde o nedostatek paliva tekoucího do karburace, před jízdou vždy doplňte palivovou nádrž do max. úrovně.

Hezký den Lukáš Svoboda

 

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni